”Olen järkyttynyt”

Näin kirjasi ylös pari vuotta sitten Valkosen Anu, Lappilaisen mediamarkkinoija. Kyse oli hänen saamastaan kiitollisesta palautteesta, jota oli saanut Lappilainen –lehden lukijoilta. Taustalla oli markkinointiviestinnän kehittämistyö, jota Anu luotsasi. Anu toimi primus motorina, kun Lappilainen sukelsi uudelle digialustalle, vauhditti somenäkyvyyttä ja selkeytti lehtitiimin työtä. ”Sitkeästi, brändiä kirkastaen”, kuten Anu viestitti.

Lappia Lapissa lappilaisille

Anu reivasi lehteä suuntaan, jossa uutiskynnyksen ylittää aina juttu, jossa yrittäjä on tehnyt pitkän uran Lapissa. Tai toinen täyttää pyöreitä vuosia, tai on kirjoittanut kirjan – Lapissa.

”Jokaisella Lapin paikkakunnalla on oma paikallislehti, joten meidän ei ole syytä tehdä uutta yhden paikan paikallislehteä. Eikä myöskään toista päivittäistä aluelehteä, josta saatte uutiset etelästä ja ulkomailta. Meidän lupaus on tehdä aidosti lappilaista lehteä laajimmalle lukijakunnalle Lapissa, printtinä ja verkossa luettavaksi.”

Lappilainen jatkaa nyt Anun viitoittamalla tiellä, vaikka nainen huitaisi itsensä likemmäs tuntureita, tuulettelemaan nutukkaitaan ja jatkamaan 10 vuoden aikana Lappilainen lehden teossa ansaitsemiaan kannuksiaan. Iloitsemme siitä, että napakan suunnittelijan työ näkyy jatkossakin työssämme ja helpottaa, vaikka Anu ei ole kokonaisuutta kiinni pitämässä.

 

Kiitokset, halaukset ja onnea uusiin tunturien tuuliin Anu!

Pera, Heikki, Merja ja Riitta