Polaris omaa mönkijöissä todella vahvan aseman kotimaisilla markkinoilla. Merkin menestys on perustunut perusvarmaan tekniikkaan ja toimiviin kokonaisuuksiin. Mönkijämarkkinoilla ollaan siinä tilanteessa, että erottuminen massasta alkaa olla haastavaa. Polaris on lähtenyt linjalle, jossa perustekniikka pidetään tuttuna ja hyväksi havaittuna. Erottumista tehdään ostajan kannalta järkevällä tavalla.
Maailman myydyin mönkijämalli
Polariksen 2020-mallistosta löytyy 570-kuutioisesta Sportsmanista muutamia variaatioita, jotka on varusteltu juuri käyttötarkoitukseen sopivaksi. Ostajan ei siis tarvitse itse miettiä mitä varusteita hän tarvitsee laitteensa tehokkaaseen käyttämiseen, vaan varusteet on valittu jo tehtaalla. Hunter-versio on suunniteltu metsästäjän ja peruskäyttäjän tarpeisiin. Siitä löytyy kotimaan käyttöön olennaisia varusteita, kuten kahvanlämmittimet sekä sähkövinssi. Hunter on varusteltu myös suojaavilla teräksisillä etu-sekä takapuskureilla. Varustelistalta löytyy myös 14 tuuman alumiinivanteet sekä metsään sointuva camo-väritys.
Toinen kotimaiseen käyttöön loistavasti sopiva malli on Nordic Pro. Myös tämä malli pohjautuu 570 Sportsmaniin, mutta omilla mausteillaan. Nordic Pron akseliväli on noin 14 senttimetriä muita malleja pidempi. Tämän ansiosta se on vakaampi ajettava esimerkiksi mäkisessä maastossa. Mallin erikoisuus on pieni lavantapainen, jonka kantavuus on 182 kilogrammaa. Pienen lavan ansiosta Nordic Prolla voi kuljettaa tavaroita ilman kärryä. Lavan takalaita on avattavissa ja lavassa on kätevä kippitoiminto, joten tavara tulee lavalta alas ilman lihasvoiman käyttöä, painovoiman saattelemana.
Yksi-, kaksi- tai neliveto
Polariksen nelivetojärjestelmä on aina ollut markkinoiden kärkeä. Toiminta on yksinkertaista, eikä se vaadi kuljettajalta sen suurempaa huomiota tai ajamisen harjoittelua. Nordic Prosta löytyy tämän järjestelmän viimeisin versio, jossa päälle kytkentä tapahtuu vieläkin huomaamattomammin. Nordic Pron voimansiirrosta löytyy myös TURF-toiminto. Tämän järjestelmän avulla nelivetojärjestelmän saa kokonaan pois päältä ja mönkijästä tulee yksivetoinen. Tämä on etu, kun mönkijällä ajetaan vaikkapa nurmikoilla tai pelloilla. Aukeava tasauspyörästö poistaa mönkijän taipumuksen rikkoa maan pintaa tiukoissa käännöksissä.
Kumpikin Sportsmaneista on saatavilla 60 km/h T3b-traktoreina ja ne on rekisteröity kahdelle henkilölle.
Lappilainen