Lapin yritykset Kiinan markkinoille

Marimekko on kiinalaisille brändi, joka houkuttaa ostoksille. Nyt halutaan Lappia ja Lapin yrityksiä tehdä tunnetuksi miljoonille kiinalaisille lisäämällä verkon kautta markkinointia. Kuva: House of Lapland

Lapin markkinointi- ja viestintäorganisaatio House of Lapland tavoittelee alueen yritysten pääsyä Kiinan markkinoille. Tätä varten perustettu virtuaalitoimisto auttaa Lapin yrityksiä tulemaan tutuksi Kiinan potentiaalisille asiakkaille.

– Virtuaalitoimisto mahdollistaa, että sähköisten kanavien lisäksi voimme tarvittaessa tarjota esimerkiksi neuvottelutilat lappilaisten kumppaneidemme käyttöön, kertoo Sanna Tarssanen, House of Laplandin toimitusjohtaja.

Yritykset saavat mahdollisuuden kertoa, millaisia tulevaisuuden näkymiä on, mitä Lapissa osataan ja millaiset mahdollisuudet tänne on tehdä investointeja. Tämä mahdollistuu WeChat-kanavalla, joka on Kiinan käytetympiä sosiaalisen median kanavia. Kanavalla on yli 900 miljoonaa päivittäistä käyttäjää ja sen merkitys yritysviestinnässä kasvaa koko ajan.

– Kiinan markkinoilla on valtava potentiaali ja yhä kasvava kiinnostus arktisia alueita ja osaamista kohtaan Nämä avaukset ovat meille tärkeä kanava kertoa Lapin bisnespotentiaalista kohdennetusti potentiaalisille kiinalaisille kumppaneille, Tarssanen jatkaa.

Alipayn sivuilla näkyvyyttä Lapille

House of Lapland on aloittanut yhteistyön myös Kiinan suurimman maksupalveluita tarjoavan yrityksen Alipayn kanssa. Alipayn verkkopalvelussa julkaistaan säännöllisesti Lappia markkinoivia matkailusisältöjä. Tätä kautta tavoitetaan noin 250 miljoonaa kuluttajaa. Yhteistyön tavoitteena on lisätä kiinalaisten matkailijoiden kiinnostusta Lappia kohtaan erityisesti kesällä.

 

Lappilainen