Sodankylässä neuvotaan netissä

Alkuvaiheessa on ollut hyvin kysyjiä, joskus on hiljaisempaa, välissä useampi yhteydenotto, kertoo palveluneuvoja Jennika Kinisselkä Sodankylän chat-palvelun käytöstä. Kuva: sodankyla.fi

Sodankylän kunta otti marraskuun lopulla käyttöönsä uuden palvelun kuntalaisille. Nyt voi sujuvasti chattailla tai lähettää Whatsapp-viestin, ja neuvoja saa nopeasti.

Chat-palvelun käyttöönotto on osa Sodankylän neuvontapalveluiden laajempaa kehittämistä. Kun voi saada yhteyden nopeasti, tuntuu kunta läheisemmältä. Monikanavaisuus auttaa oikeaan palveluun ohjautumisessa ja helpottaa tiedonsaantia.

Kuntalaisia kuultiin

Palveluaikoja ja -kanavia uudistettiin, kun saatiin kuntalaiskyselyssä viitteitä siitä, että tavoitettavuutta tulisi parantaa.

Chat-palvelu on käytössä arkisin kello 9-15 ja perjantaisin kello 9-14. Ensisijaisesti neuvonnan palvelusihteeri vastaa, kun Sodankylän kunnan kotisivuille kirjautujalle avautuu chat-ikkuna sivun oikeaan alareunaan. Kysymyksensä voi jättää chat-palvelun kautta neuvontaan ja siihen vastataan neuvonnan aukioloaikana.

Kunnanvirastolla voi myös asioida

Kunnanvirasto on avoinna alkuviikolla kello 8-16 ja perjantaina kello 8-14. Asiantuntijoille on hyvä varata erikseen asiointiaika, ja heidän yhteystietonsa voi tarkistaa kunnan kotisivuilta. Chatin lisäksi voi kunnantalolla asioida perinteisesti paikan päällä, soittaa tai lähettää sähköpostia tai jättää Whatsapp-viesti.

Neuvonnan asiakaspalvelupisteessä pääsee varaamaan kunnanviraston kokoustiloja ja toimittaa kirjaamoon osoitettuja virallisia asiakirjoja. Whatsapp kuntaan toimii neuvonna numerossa 0400 289616, sähköpostia lähetetään osoitteeseen [email protected] ja chattailemaan pääsee osoitteessa www.sodankyla.fi 

Pääset lukemaan Lappilaisen maksutta täältä