Sodankylän kunta otti marraskuun lopulla käyttöönsä uuden palvelun kuntalaisille. Nyt voi sujuvasti chattailla tai lähettää Whatsapp-viestin, ja neuvoja saa nopeasti.
Chat-palvelun käyttöönotto on osa Sodankylän neuvontapalveluiden laajempaa kehittämistä. Kun voi saada yhteyden nopeasti, tuntuu kunta läheisemmältä. Monikanavaisuus auttaa oikeaan palveluun ohjautumisessa ja helpottaa tiedonsaantia.
Kuntalaisia kuultiin
Palveluaikoja ja -kanavia uudistettiin, kun saatiin kuntalaiskyselyssä viitteitä siitä, että tavoitettavuutta tulisi parantaa.
Chat-palvelu on käytössä arkisin kello 9-15 ja perjantaisin kello 9-14. Ensisijaisesti neuvonnan palvelusihteeri vastaa, kun Sodankylän kunnan kotisivuille kirjautujalle avautuu chat-ikkuna sivun oikeaan alareunaan. Kysymyksensä voi jättää chat-palvelun kautta neuvontaan ja siihen vastataan neuvonnan aukioloaikana.
Kunnanvirastolla voi myös asioida
Kunnanvirasto on avoinna alkuviikolla kello 8-16 ja perjantaina kello 8-14. Asiantuntijoille on hyvä varata erikseen asiointiaika, ja heidän yhteystietonsa voi tarkistaa kunnan kotisivuilta. Chatin lisäksi voi kunnantalolla asioida perinteisesti paikan päällä, soittaa tai lähettää sähköpostia tai jättää Whatsapp-viesti.
Neuvonnan asiakaspalvelupisteessä pääsee varaamaan kunnanviraston kokoustiloja ja toimittaa kirjaamoon osoitettuja virallisia asiakirjoja. Whatsapp kuntaan toimii neuvonna numerossa 0400 289616, sähköpostia lähetetään osoitteeseen [email protected] ja chattailemaan pääsee osoitteessa www.sodankyla.fi
Pääset lukemaan Lappilaisen maksutta täältä