Maailman pohjoisin designviikko juhlii pyöreitä vuosia helmikuussa. Järjestyksessään kymmenes Arctic Design Week järjestetään Rovaniemellä 19.–25. helmikuuta. Viikko kokoaa yhteen ihmisiä eri taustoista, toimialoista ja maista. Tapahtuma pyrkii antamaan tuoreen näkökulman muotoilulle ja korostaa muotoilun tärkeää roolia arjessamme.
Laaja ohjelmakirjo
Arctic Design Week on rypäs keskustelutilaisuuksia ja työpajoja muotoilun parissa, näyttelyitä, pop up -tiloja, herkullisia ruokailuelämyksiä ja monia muita tapahtumia.
Viikon kohokohtana on Arctic Design Mish Mash -tapahtuma, joka yhdistää vauhdikkaan seminaarin, toiminnan ja muotoilun workshopit. Erityisesti yrittäjille ja muotoilijoille tarkoitetun seminaarin teemana on ”Thinking Outside The Box”.
– Mish-mash tarkoittaa sekameteliä ja sopii siksi hyvin kuvaamaan uniikkia kokonaisuutta jossa erilaiset näkemykset, tarinat ja ihmiset muodostavat luovan bisneselämyksen. Seminaarimme pyrkii inspiroimaan yrittäjiä ja suunnittelijoita kehittämään yritystoimintaa innovatiiviseen suuntaan muotoilun ja luovuuden avulla, kertoo muotoiluviikon tuottaja, rovaniemeläinen Julius Oförsagd Arctic Factorysta.
Asiantuntijat kuultavana
Rovaniemelle saapuu viisi oman alansa tunnettua puhujaa. Mukana ovat Sulapac Oy:n toimitusjohtaja ja perustaja Suvi Haimi, Fazerin Riikka Sjöholm, muotoilija Teemu Pohjola sekä Dan Hesketh. Hesketh työskentelee brändistrategistina Norjassa Huddlylla ja hänellä on aiempaa kokemusta mm. myynnistä ja markkinoinnista Fortune 500 -yhtiössä, startup-yrityksen perustamisesta ja toimitusjohtajana olosta menestyksekkäässä yrityksessä. Hän on myös kiertänyt maailmaa ammattilaismuusikkona ja lauluntekijänä yli kuuden vuoden ajan.
Pääset lukemaan Lappilaisen täältä
Lukeminen ei maksa mitään, eikä tarvitse kirjautua mihinkään.
Kännykällä lukijoita suosittelen lataamaan ISSUU apin, jonka kautta lukeminen sujuu näppärästi.