Pyhätunturin Ravintolat Oy:n toimitusjohtaja Jarno Jaksolan perusti Visit Arctic North -sivuston. Se palvelee Pyhä-Luostolle suuntaavia ja alueella jo olevia matkailijoita. Tarjolla on tietoa suomeksi ja englanniksi Pyhän eri elämyksistä.
Helpotusta matkanjärjestäjille
Uusi sivusto auttaa matkanjärjestäjiä räätälöimään ohjelmaa esittelemällä Pyhä-Luoston alueen yrittäjien aktiviteetteja. Liki 40 matkailutuotetta on mukana, niiden joukossa sähköfättäri-retki Ametistikaivokselle, lasten jääkiipeilyseikkailu, illallinen poromiesten kämpässä, yö lumi-iglussa sekä perinteisempiä revontuli-, poro- ja huskytuotteita.
Tietoa lisätään
Sivustolle tuotetaan kiinnostavaa ja hyödyllistä sisältöä, joka helpottaa alueesta kiinnostuneiden tai alueella olevien aktiviteettivalintoja ja ostopäätöstä. Linkki on valmiina suoraan kauppaan, josta asiakas voi ostaa valitsemansa tuotteet.
– Niin matkanjärjestäjät, yritykset kuin yksittäiset matkailijatkin ovat kyselleet, mistä ohjelmapalveluita voisi kätevästi katsella ja ostaa. Emme halunneet, että Pyhä-Luosto elää aikaansa jäljessä tässä asiassa. Tämä on siis enemmänkin sydämen asia, Jaksola kertoo.
Pienyrittäjien tuotteet esille
Visit Arctic North -sivusto vastaa myös pienyrittäjien haasteisiin saada omat tuotteensa näkyvästi ja vaivattomasti myyntiin, sillä usein yrittäjillä on pienet resurssit omaan markkinointiin ja aktiiviseen myyntiin.
Aktiviteettituotteet kuvataan sivustolla yrittäjien toimittaman rungon pohjalta houkuttelevasti, ja sivustoa markkinoidaan niin digitaalisessa mediassa kuin paikan päällä Pyhän alueella. Visit Arctic North siis sekä näkyy että kuuluu paikallisesti, valtakunnallisesti ja kansainvälisesti.
Täältä pääsee tutustumaan tarjontaan ja ostamaan palveluita:https://visitarcticnorth.fi/
Lappilainen